Resan till USA

Japp, det bar av i tisdags i början av den har veckan. Efter ett tårfyllt "bye-bye" på arlanda dit jag åkte med Pappa, Linda och Allex började det helt perfekt. Jag gick fel. Efter att ha irrat omkring lite bland alla gates hittade jag till slut fram till F58, dar jag möttes av världens langsta kö. Inga problem, man har ju iPod! :->

Resan över till New York skulle ta 8 och en halv timme men tack vare bra väder och rätt vindar gick det pa strax under åtta, inte så farligt faktiskt. Jag hade också turen att hamna bredvid en ung nyexaminerad Lundstudent som var trainee pa AIG (Man Us tröjsponsor). Han skulle pa 2 veckors kurs pa Wall Street och var rätt spänd infor det. Vi pratade iallafall lite grann vilket gjorde att resan gick lite fortare.
Gjorde en nice grej ocksa nar jag satt och precis hade slumrat till pa planet. Helt plötsligt vaknade jag med ett ryck så jag i princip daskade till en tjej som passerade i gången :-D Bra jobbat dar...

Tog mig omkring en halvtimme att ta mig igenom tullen och hämta upp väskorna pa Newark. En av mina coacher, Steve, stod i ankomsthallen nar jag kom fram. Han hade mitt gamla passfoto (med långt har!) men efter lite om och men förstod han iallafall att det var jag :)

Första natten sov jag hemma hos Steve som har en liten lägenheten vid stranden i Fairfield som ligger cirka 10 min från Bridgeport. Andra dagen hämtade Armand, en annan av tränarna, upp mig hemma hos Steve och tog mig till hans fraldrars hem i Trumbull som i princip ar en lite finare stadsdel i norra Bridgeport. Armands familj härstammar fran Armenien, men han och foräldrarna var helt amerikaniserade. Mamman, jag har glömt namnet, var helt fantastisk och lagade underbar mat - ett rejält uppsving efter seven-elevenskiten jag åt hemma hos Steve!
Senare samma kvall anlände även Milos, en av målvakterna i laget, fran Serbien. Han och jag sov over hemma hos Armand innan det var dags att infinna sig på universitetet torsdag morgon.


PS. Usch och fy for amerikanska tangentbord! Jag forsokte lagga till å, ä och ö har och dar som symboler, men vilket jobb :-/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0