Hosten 2008... Nu borjar den!

Nu ar det mer an 4 manader sedan jag bloggade. Efter en lang och skon sommar i Sverige ar jag nu tillbaka pa "American soil" for hosten 2008. University of Bridgeport star kvar pa samma stalle som sist.

2,5 veckas stenhard forsasongstraning ar avklarad, liksom forsta veckans skolklasser. Det har aret sysselsatter jag mig med att studera:

ACCT 103 - Managerial/Cost Accounting
CAIS 102 - Applied Statistics
HIST 207 - U.S. History to 1877 (har de en sadan? :)
PHIL 104 - Logic and the Scientific Method (Filosofi)
PSYC 350 - Psychology of Wealth

Valde strategiskt att i 4 av 5 fall valja larare som jag tidigare haft, vilket jag hoppas underlattar!

 
Pa fotbollsfronten har det varit en hektisk upptakt pa sasongen. Fran att jag anlande den 11 augusti har vi i 25-30 graders hetta tranat 2 pass om dagen med nagra fa undantag. Passen var ofta 2 timmar eller annu langre vilket har gjort att man inte orkat mycket mer an att trana, ata och sova. Nar nu skolan kommit igang har traningsschemat lagts om sa att vi tranar halv 8 pa morgonen innan skolan borjar.
Vi har hunnit spela 2 traningsmatcher forra veckan. Forst kom narliggande division 1-skolan Sacred Heart University pa besok till Knight's field, och vi lyckades fa ett oavgjort resultat, 2-2. Darefter tog malskyttet fart och i lordags finslipade vi formen infor kvallens odesmatch med att sla Manchester Community College med 5-0.

Det marks verkligen pa stamningen i laget att vi har nagot speciellt pa gang i ar. Truppen ar ett ar mer erfaret (vilket gor stor skillnad i collegefotboll), samtidigt som vi har fatt ett knippe duktiga nykomlingar till laget. Samtidigt var det egentligen bara en av de 3 spelare som gick ut forra aret som var valdigt viktig for laget, vansterforwarden Blaise Njie. Lyckligtvis har vi dar fatt ett fullgott tillskott i form av Goteborgaren Patric Brundin, tillika min nya rumskompis pa skolan!

Med allt detta i tanke ar det med stor forvantan jag blickar framat mot kvallens oppningsmatch da vi oppnar mot Franklin Pierce University, fjolarets "National Champion" i NCAA-slutspelet! Alltsa spelar vi mot skolan som ar rankade #1 i hela landet, pa deras hemmaplan i Rindge, New Hampshire. Kan ju inte bli battre. Kommer vi harifran med ett gott resultat kan vad som helst handa den har sasongen!

Matchen spelas i kvall 19.30 Eastern Time och sands live pa webbradio. Om det finns nagon nattuggla dar ute, folj garna var framfart genom lanken pa Franklin Pierces hemsida.
http://www.franklinpierce.edu/athletics/index.htm

Ha det skont!

Henrik

Och ja, jag maste ordna fram en ny kamera sa att jag kan kla mina inlagg med lite bilder! :)

PS. Pa UB's hemsida har det kommit upp en preview infor var sasong, ta en titt!
http://purpleknights.bridgeport.edu/pages/110.asp?item=2885&mode=n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0