UConn pa besok!

Spelade varens tredje traningsmatch igar, mot sjalvaste UConn (University of Connecticut). Laget ar rankade topp 5 i nationen bland alla division 1-skolor och har bland annat landslagsspelare fran Jamaica, USA:s u20 och Canadas u21. Pa topp hade de en kille som forra veckan blev utsedd till Soccer America's College Player of the Year.

Stortorsk tankte alla, men vi var saklart taggade till tusen vilket matchbilden visade. Efter 40 minuter var stallningen fortfarande 0-0 efter jamnt spel. Da blev vi straffade pa en horna, och inom 2 minuter gjorde de 0-2 efter annu en hornspark. Nagot vi verkligen maste bli battre pa. Coach gav oss en riktig upplaxning i halvtid och intalade att om vi inte fick upp vara huvuden kunde det vara 7-0 innan matchen var slut. Sagt och gjort, efter bara 5-10 minuter i andra halvlek gav vara offensiva forsok utbetalning da Habib Sylla (som var helt fantastisk tills han fick kramp) i vart lag blev neddragen i straffomradet. Straff och 1-2 av mig! Antligen kom vi upp i planen och lyckades stressa fram annu ett par halvchanser innan UConn kom igenom pa en kontring och snyggt gjorde 1-3 pa nick, som hann bli 1-4 efter lite taffligt forsvarsspel pa var vansterkant.

Allt som allt gjorde vi bra ifran oss med tanke pa motstandet. Deras coach var sa pass imponerad att han lovade att de kom tillbaka nasta ar igen! Framfor allt ar jag valdigt nojd med min egen insats, skitkul med tanke pa att det var mycket folk dar och tittade. Man vet aldrig vem som kanske kan fa upp ogonen for en!

image111

Just nu sitter jag i bibblan och gor laxor da min kara laptop ar i Texas pa reparation. Lyckades tappa den i golvet ett par ganger, sa tur att man kopte drulleforsakring, haha!

Bara 2 veckors skola, sen har jag mina finals. Och efter det vantar Sverige! Can't wait!

Ha det gott sa ses vi inom kort...

Henke


Kommentarer
Postat av: Linda

Bror, snyggt jobbat!

Mindre snyggt gällande datorn ;p

Ledig helg här, underbart skönt. Våren
gör tappra försök att på allvar bryta
ut. Den bör vara i full blomning lagom
tills att du landar på svensk mark.

Jäklar så jag längtar. Puss.

2008-04-19 @ 16:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0