Du bad om det Calle...

Dags for en liten update va.
Sitter har i rummet och vantar in en lektion som borjar klockan elva. Som vanligt hade vi en morgontraning klockan halv atta, om an nagot lugnare idag efter gardagens match som spelades i Queens, New York mot Queens College. Var en upplevelse att komma in pa deras campus. En helt enorm skola - sakert 20.000 studenter - och inga bodde pa campus, vilket betyder att alla akte bil. Det var ICA Maxi-size pa parkeringsplatsen :]
Vi var ett bra mycket battre lag och tog en promenadseger, 4-0. Jag var lite halvsur pa domaren och lyckades dra pa mig en varning i slutet pa andra for snack. Gubben gillade mig helt enkelt inte och coach beslutade att byta ut mig sista 10 minuterna for att inte riskera avstangning. Forsta gangen jag inte spelat fulla 90 minuter den har sasongen om jag inte missminner mig! Min roomie Milos fick gora debut eftersom Ryan blev sjuk i mandags. Jakligt kul for honom, bra gick det ocksa!

image63
Milos och grabbarna laddar infor matchen

Vi har spelat upp oss har pa slutet och med 2 matcher kvar pa "regular season" ligger vi ganska bra till med 8 vinster, 4 oavgjorda och 3 forluster. Vi spelar en valdigt viktigt match nu pa lordag mot New York Tech (NYIT) som ar rankade. Vinster mot rankade lag har stor betydelse sedan nar det ska avgoras vilka som gar till play-off. Krangligt och mycket markligt system... Jaja.

Utanfor mitt fonster byggs det for fullt. Belysningen runt planen ar redan klar, och inom kort ska aven laktaren sta fardig. Vi hinner tyvarr inte se den innan sasongen ar over. Plugget gar val bra, tror jag har fatt A pa alla prov och inlamningsuppgifter i alla amnen hittills. Sager val kanske mer om nivan pa plugget an vad det gor om mig :-/

image64
Habib larde mig hur man gor en Habib special; En McChicken, ketchup och pommes imellan, sedan en double cheeseburger ovanpa med ketchup och pommes. Smaskens...

Lite roligt hur vi i borjan pa sasongen bara kakade "nyttig" mat med amerikanska matt matt (Maatt maett), nu ar det mest donken sa snart vi stannar pa vag hem fran bortamatcherna!

image65
Test av belysningen igar - Jora, det funkar!

image66
Jag drommer hur malet pa lordag kommer se ut...

image67
...och Milos hur hans raddningar ska se ut.

image68
UB's egen fotograf var saklart pa plats for att ta bilder. Coach Armand ar glad.


Kommentarer
Postat av: Carl

Haha bra Henke, kul att plugget OCH fotbollen går som det ska.

Var en bra update!

Keep it coming, bye bye.

2007-10-19 @ 12:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0